بهشهری ها

معرفی، زندگینامه و شرح حال از بهشهرهای بزرگ و بزرگواران و فرهیختگان بهشهری

بهشهری ها

معرفی، زندگینامه و شرح حال از بهشهرهای بزرگ و بزرگواران و فرهیختگان بهشهری

آیت الله العظمی سید صابر جباریآیت الله سید صابر جباری در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه شهرستان بهشهر منصوب شد و در دوران جنگ ایران و عراق بارها در مناطق جنگی غرب و جنوب کشور حضور یافت.

ایشان در سال ۱۳۷۵ به عنوان نماینده مردم مازندران به مجلس خبرگان رهبری راه یافت و تا زمان درگذشتش به انتخاب مردم مازندران در این سمت ابقا ماند.

زندگی نامه

سید صابر جباری در ۹ فروردین ۱۳۱۷ در روسنای متکازین از توابع منطقه هزارجریب شهرستان بهشهر چشم به جهان گشود.

وی یادگیری سطح مقدماتی علوم اسلامی را نزد پدرش آغاز کرد و سپس راهی حوزه علمیه کوهستان شد و نزد علمایی چون آیت الله کوهستانی، آیت الله سمچولی، آیت الله مهدی حسامی اشرفی و آیت الله سید زکریا حسینی متکازینی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

 

وی تحصیلات خود را در حوزه علمیه مشهد و سپس قم ادامه داد و درس خارج فقه خود را نزد آیت الله بروجردی به پایان برد و سپس نزد آیات عظام فاضل لنکرانی، نوری همدانی، مشکینی، سلطانی، شاهرودی، امام خمینی (ره)، مرعشی نجفی، گلپایگانی، میرزاهاشم آملی، علامه طباطبایی و بهجت به کسب معارف اسلامی پرداخت.

آیت الله جباری که در سن ۲۴ سالگی به درجه اجتهاد رسید، در کنار تدریس در حوزه علمیه قم، در دوره پهلوی در کنار دیگر روحانیون به مبارزه پرداخت.

وی در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی به عنوان امام جمعه شهرستان بهشهر منصوب شد و در دوران جنگ ایران و عراق بارها در مناطق جنگی غرب و جنوب کشور حضور یافت.

آیت الله جباری در سال ۱۳۷۵ به عنوان نماینده مردم مازندران به مجلس خبرگان رهبری راه یافت و تا زمان درگذشتش به انتخاب مردم مازندران در این سمت ابقا ماند.

سوابق

 

  • نماینده ولی فقیه در استان مازندران
  • عضویت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران
  • قائم مقامی شورای مدیریت حوزه‌های استان مازندران
  • ریاست حوزه‌های علمیه امام صادق (ع)

 

درگذشت

آیت الله جباری مدت‌ها قبل از وفات، مبتلا به بیماری خونی و کلیوی بود و مدت‌ها تحت نظر پزشکان تحت درمان و معالجه قرار داشت که سرانجام در روز یکشنبه نهم شهریور ۱۳۹۳ در سن ۷۶ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی